* Obchodní podmínky byly sestaveny za pomoci JUDr. J. Burleové.
Provozovatel elektronického obchodu
Petr Vašák, Vrchlického 1987, 27201 Kladno (sídlo firmy - nejedná se o provozovnu), IČO:68271115. Odběrné místo (nikoliv prodejna): Americká 2440, 27201 Kladno. E-mail: info@nasezahrady.cz. Telefon: 774416401
Obchodní podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího (provozovatele) a kupujícího (spotřebitele) pro nákup v internetovém obchodě www.nasezahrady.cz. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Vzájemné vztahy se řídí Obchodními podmínkami a neupravené platným Občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb.a pozdějších novel) a zákonem na ochranu spotřebitele č. 634/1992 Sb. a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů
Nákup zboží spotřebitelem
Zboží lze vybrat a objednat elektronicky na našem webu non-stop. Pokud chce spotřebitel objednat telefonicky, bude mu zaslána mailem její textová podoba. Spotřebitel je jí vázán až poté, co objednávku písemně potvrdí.
Vybrané zboží vložíte do košíku a zkontrolujete jeho obsah. Vyplníte potřebné údaje. Je-li adresa spotřebitele odlišná od bydliště, vyplní spotřebitel přesnou dodací adresu. Pokud se jedná o adresu do zaměstnání, je nutné v dodací adrese uvést i název zaměstnavatele, aby mohlo dojít k bezproblémovému doručení zásilky. Kupující odpovídá za správnost těchto údajů, proto před odesláním celou objednávku zkontrolujte.
Pokud si vyhrazujete určitý parametr výrobku nebo barvu je třeba svůj požadavek uvést do poznámky v objednávce. Veškeré výrobky jsou určeny výhradně pro domácí použití. Při používání jiným způsobem nebo v rozporu s návodem nemůže být reklamace uznána. Doplňující technické údaje a návody k použití je možné najít na našich stránkách v detailu zboží pod obrázkem ve formátu.pdf a pod. Následně Vám přijde email s rekapitulací objednávky a přílohou s obchodními podmínkami ve formátu pdf. Pokud se tak nestane, je třeba vyplnit objednávku znovu a zkontrolovat, zda nemáte plnou schránku. Ceny jsou platné v momentě učinění objednávky. U objednávek, které obsahují zboží o hmotnosti nad 19,9 kg a nadrozměrné zboží, může dojít k navýšení ceny dodání a to včetně objednávek v hodnotě nad 5000,- Kč. Vzhledem k tomu, že zboží se sklem jako jsou akvária a terária nelze zaslat jako běžný balík, bude cena dodání dodatečně určena na základě adresy dodání. Zboží v hodnotě do 200,- Kč zasíláme výhradně po uhrazení předem kartou nebo bankovním převodem. Platební udaje naleznete v automatickém potvrzení objednávky.
Objednávky ze zahraničí běžně nevyřizujeme. Pokud taková objednávka přijde, nemusí být akceptována. Ve výjimečných případech zasíláme pouze na základě námi přepočítané ceny zboží a nákladů na přepravu podle domluvy s objednávajícím. Platba musí být provedena předem na náš účet u Cit Fin v Euro. K platbě budete vyzváni. Současně si vyhrazujeme právo objednávku ze zahraničí neakceptovat např. z důvodu nezabezpečení zahraničního servisu. Cena přepravného se řídí hmotností zásilky a platným ceníkem přepravní služby na www.gls-czech.com.
Dodání zásilky do 24 hodin po odeslání negarantujeme. Ceny zboží jsou včetně DPH a jsou platné v momentě objednávky.
Platba
Uhradit zboží lze:
- Dobírkou,
-
bankovním převodem předem (podklady pro platbu naleznete v potvrzení objednávky)
(zboží odesíláme po připsání částky na náš účet),
-
platební kartou prostřednictvím ComGate Payments, a.s., Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové, e-mail: platby-podpora@comgate.cz, tel: +420 228 224 267,
- na splátky.
- K osobnímu odběru bude kupující vyzván telefonicky nebo emailem.
Všechny ceny jsou včetně DPH.
Na zboží je vydáno Prohlášení o shodě dle zákona 22/97 a souvisejících,dále zákona 258/2000 Sb.
Kupní smlouva
Kupní smlouva při nákupu v e-shopu se uzavírá okamžikem odeslání objednávky.
Od této chvíle vznikají obou stranám vzájemná práva a povinnosti. Zrušení objednávky vyžaduje písemnou formu ze strany spotřebitele i prodávajícího.
Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s podmínkami pro Odpovědnost za vady zboží, se kterými má možnost se seznámit v reklamačním řádu.
Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy kdykoliv před dodáním zboží pokud není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat spotřebiteli zboží ve lhůtě přiměřené okolnostem a pokud vyjde najevo, že kupující porušil již dříve uzavřenou smlouvu s prodávajícím nebo že se chová v rozporu s dobrými mravy.
Prodávající zároveň spotřebitele upozorňuje, že smlouva není uzavřena, pokud jsou zde oprávněné pochybnosti o skutečné identitě kupujícího nebo v případě zjevných chyb v uváděných informacích o zboží nebo ceně.
Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy v rámci tohoto bodu obchodních podmínek spotřebitelem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím vrátit prodávajícímu i poskytnutý dárek.
Dodání zboží
zboží, které je označeno jako
- "skladem u nás", odesíláme zpravidla do dvou pracovních dnů, k vyzvednutí po tel. domluvě, odeslání informujeme emailem
- "skladem“ a skladem u dodavatele", odesíláme jej zpravidla od jednoho do pěti pracovních dnů a očekávat doručení je možné další pracovní den po odeslání, o odeslání informujeme emailem s linkem pro sledování zásilky
- "zboží na cestě", dostupnost je uvedena
- dostupnost není uvedena, budeme vás informovat individuálně na kontakt uvedený v objednávce
- "skladem u dodavatele"u okrasných dřevin je dodací lhůta až tři týdny
- "nedostupné" zboží nemá momentálně ani dodavatel, nelze dočasně objednat
- E-shop je povinen dodat zboží spotřebiteli do 30 dnů od uzavření smlouvy, a to v případě, že se spolu nedohodnou jinak.
Zboží zasíláme:
- Na dobírku přepravními službami, Zásilkovou a Českou poštou.
Cena poštovného se stanovuje podle hmotnosti zásilky.Nastavené poštovné v objednávkovém systému je stanoveno na hmotnost zásilky do 29,9 kg a přepravné přepravní službou do 14,9 kg.
Zásilku posíláme Českou poštou jako Balík do ruky, na poštu, do Balíkovny ( dodání pošty cca 1-2 dny). O odeslání zásilky informujeme buď telefonicky nebo e-mailem s číslem zásilky a linkem pro možnost jejího sledování. Balíky do ruky lze sledovat na stránkách České pošty - www.ceskaposta.cz - pod "služby on-line" - sledování zásilek - zadáním Vašeho čísla balíku.
Pokud není kupující zastižen doma, ukládá se balík na poště. Je možné si přes web pošty zajistit opakované doručení. O průběhu doručování zpravidla zasílá pošta zprávy SMS.
- Přepravní službou GLS.
(kupující zajistí převzetí zásilky - přepravce nejezdí na čas ani po 17. hodině).
Informace o doručování zásilky, včetně čísla na řidiče, který veze Vaši zásilku, lze zjistit na zákaznické lince přepravce nebo na stránkách přepravce. Řidič nemá povinnost avizovat dodání předem.
Poštovné a přepravné se nevztahuje na zásilky do zahraničí, na dřeviny, na zboží vyšší hmotnosti (pytle hnojiv, krmiva, zeolity, přírodní filtrační materiály, substráty, akvária, terária, chladničky, pračky, myčky, sklo a pod.) nebo nestandardních rozměrů jako jsou jezírka PVC.
Do 30 km je možné, po předchozí domluvě, zboží přivézt vlastním dodávkovým vozem (týká se pouze velmi objemného a cenného zboží).Vybrané zboží je také možné po předchozí domluvě si osobně vyzvednout ve sjednanou dobu.
Pytle krmiva, hnojiva, písků, substrátů, zeolity, folie, geotextilie nelze připojit ke zboží, aby výsledná částka byla nad 5000,- Kč a tím byla přeprava zdarma
Pokud má zásilka vyšší cenu než 5000,- Kč (vyjma těžkého, objemného, více kusového nebo nesourodého zboží výše uvedeného), zasíláme ji pouze dopravní službou v ČR zdarma. Zaslání do zahraničí je vždy zpoplatněno dle ceníku, který naleznete na www.gls-czech.com.
Zboží zasíláme na dobírku nebo po úhradě převodním příkazem a připsání platby na náš účet. Zaslání zdarma se také nevztahuje na výše uvedené těžké nebo podobné druhy zboží. Pokud díky rozměrům, hmotnosti nebo objemnosti či nesourodosti zásilky je třeba ji zaslat na paletě, připočítáváme částku 200,- Kč za paletu, i když cena zboží přesahuje částku 5000,- Kč.
Ke každé zásilce účtujeme balné ve výši 15,- Kč.
Převzetí zásilky
V případě zjištění mechanického poškození
reklamujte bez zbytečného odkladu.Je-li poškozen obal, pokud možno, sepište s řidičem (poštou) zápis o škodě, neboť balíky jsou pojištěné. Pozornost věnujte přebírání zásilek obsahujících sklo, jako jsou akvária, zářivky, plast a podobně. Takové doporučujeme při převzetí zkontrolovat nejlépe s řidičem přepravní služby. Dále nás o této skutečnosti neprodleně informujte. Případné poškození obsahu zásilky, je nutné u nás reklamovat bez odkladu emailem nebo telefonicky. Na základě opodstatněné reklamace Vám bude poškozené zboží vyměněno za bezvadné. Proto než dodanou zásilku nezkontrolujete, obal a výplně nevyhazujte pro případné reklamační řízení. Doporučujeme provést fotodokumentaci balíku a poškození zboží. Nekompletnost zásilky nebo záměnu je třeba reklamovat neprodleně, nejlépe telefonicky nebo písemnou formou na naší emailové adrese. Pokud se tak nestane, má se za to, že zásilka dorazila bez jakýchkoliv vad.
NEVYZVEDNUTÍ VYEXPEDOVANÉ OBJEDNÁVKY
Odstoupit od smlouvy lze i před jejím doručením. V takovém případě je však nutné nás o tom, že odstupujete od smlouvy, informovat telefonicky nebo písemnou formou. Pokud tedy neodstoupíte od smlouvy do 14-dnů od jejího uzavření a odeslané zboží nevyzvednete nebo nepřevezmete, jedná se o porušení kupní smlouvy podle zákona č.89/2012 Sb., a jste povinen(na) uhradit způsobenou škodu spojenou s balením, expedicí a vrácením zásilky. Splatnost těchto nákladů je 14 dnů od vystavení faktury.
Odpovědnost za vady (pro spotřebitele)
Zákonná odpovědnost za vady je 24 měsíců, vyjma spotřebního materiálu (žárovky, zářivky, díly podléhající opotřebení a další). V případě, že dodané zboží při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou ("rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou a není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během 12-ti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):
- odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
- bezplatné odstranění vady opravou;
- přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
- Přednost má oprava vady či výměna zboží. Rozhodne si o tom sám spotřebitel. Pokud ale zvolí variantu, která bude nemožná nebo nepřiměřeně nákladná, může se prodávající od této volby odchýlit a zvolit druhý způsob.
Pokud prodávající nestihne reklamaci vyřídit v rámci zákonné lhůty, může spotřebitel využít odstoupení od smlouvy nebo také může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny a zboží si ponechat.
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.
Pokud zboží nakoupí spotřebitel a od prodávajícího převezmete, začíná běžet doba 24 měsíců pro výskyt vad a jejich reklamování.
Vyřídí-li prodávající vaši reklamaci dodáním nového bezvadného zboží, neběží od tohoto okamžiku znovu 24 měsíců.
Toto je to upraveno: § 2161 a § 2165 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; § 13 a § 24 odst. 7 písm. l) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele
Projeví-li se na zboží závada, doporučujeme z důvodu urychlení a zkrácení doby potřebné k vyřízení odpovědnosti za vady (zboží zakoupeného přes internet), zaslat vadné zboží v přiměřeném obalu přímo do autorizovaného servisu s kopií dokladu o nákupu, popisem závady a popř. záručním listem. V případě, že není možné uplatnit reklamaci přímo v autorizovaném servisu, uplatněte reklamaci na adrese prodávajícího AV Record (viz. Kontakty).
Před odesláním nás proto kontaktujte. Vůči kupujícímu je za vady odpovědný výlučně prodávající. Zasláním vadného zboží kupujícím do záručního autorizovaného servisu, který mu sdělíme, se této odpovědnosti nezříkáme, ale snažíme se o co nejrychlejší vyřešení reklamace. Pokud nebudete vědět, kam konkrétní vadné zboží zaslat, sdělíme Vám jeho adresu. Zákonná lhůta pro vyřízení odpovědnosti za vady uplatněné spotřebitelem je 30 dnů, pokud se strany nedohodnou jinak. Mezi podnikateli nelze uplatňovat ochranu spotřebitele při prodeji zboží v obchodě, je-li při uzavírání smlouvy souvislost s jejich podnikáním, tedy nákup na IČ. To však neznamená, že prodejce za vady neodpovídá.
Na
výrobek zakoupený podnikatelem od podnikatele neplatí klasická 24měsíční záruka. Ze zákona prodejce odpovídá pouze za vady, které má věc v okamžiku převzetí, i když se tyto projeví až po převzetí. Základní záruku na jakost poskytujeme 12 měsíců od nákupu (vyjma kategorie spotřebního materiálu), ale lze si samozřejmě smluvit u vybraného zboží i delší. V takovém případě od nás dostanete samostatný záruční list s vyznačenou sjednanou délkou záruky.
Záruční a pozáruční servis vám sdělíme na základě dokladu, že zboží bylo zakoupeno u nás. Tím může být číslo nákupního dokladu nebo realizované objednávky.
Dále viz. oddělení Reklamace
Spotřební materiál a krmiva - odpovědnost za vady
Prodávající poskytuje kupujícímu na své zboží pouze tu záruku, která vyplývá ze zákona, nebo kterou poskytují výrobci zboží. Odpovědnost za vady je 24 měsíců, u krmiv a přípravků končí datem spotřeby. Akvarijní, terarijní, jezírkové zářivky, zářivkové moduly, žárovky, těsnění, filtrační média, apod. se řadí mezi spotřební materiál a odpovědnost za vady životností výrobku, která je u zboží uvedena a běží ode dne nákupu. Delší odpovědnost za vady musí být vyznačena v záručním listě (nejedná se o nákupní doklad, na kterém jsou pouze obecné informace) nebo obalu výrobku a začíná běžet převzetím zásilky. Dále se řídí zařazením druhu výrobku podle legislativy. Obrázky okrasných dřevin mají pouze ilustrační charakter. Vyhrazujeme si právo kdykoliv bez předchozího upozornění změnit výrobky na webu. Technické údaje si pro kontrolu můžete vyhledat na stránkách výrobců a dodavatelů. Informace z našich stránek nelze chápat jako prohlášení o vhodnosti výrobku pro ten který účel, vyjma těch, které od nás zákazník dostal na základě vzneseného dotazu v písemné formě.
Nákup na splátky
Nakoupit zboží můžete i
na splátky.
PRÁVO SPOTŘEBITELE ODSTOUPIT OD SMLOUVY - neplatí pro nákupy podnikatelů a firem
Pokud je kupní smlouva uzavřena v internetovém obchodě (nevztahuje se na nákup v prodejně, kde si zboží spotřebitel vybere), má kupující spotřebitel v souladu s platným Občanským zákoníkem právo odstoupit od smlouvy do 14-ti dnů od převzetí zboží (na nákupy podnikatelů a firem se nevztahuje). V takovém případě spotřebitel podle §1831 odešle oznámení o odstoupení od kupní smlouvy nejpozději 14. den od převzetí zboží buď emailem a nebo poštou. Spotřebitel nese náklady spojené s vrácením zboží. Pokud věc nelze vrátit běžnou poštovní cestou, řídí se cena dodání zboží zpět běžným ceníkem přepravní služby, který je k dispozici webu přepravce: www.gls-czech.com. Na formuláři uvede, že odstupuje od smlouvy s uvedením čísla faktury, data nákupu a čísla účtu, karty, apod. pro vrácení peněz. Podle §1832 OZ 2014 a pozdějších novel bude spotřebiteli vrácena cena za zboží včetně nutných nákladů na jeho dodání. Spotřebitel tedy obdrží pouze takovou částku, která odpovídá nejlevnější možnosti dodání zboží kupujícímu, které v daném případě bylo možné zvolit. Vracené zboží nesmí být používané, ale pouze odzkoušené tak, jak by to bylo možné na prodejně. Toto ustanovení zákona si tedy nelze vykládat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží, neboť spotřebitel při odstoupení od kupní smlouvy odpovídá za snížení hodnoty vraceného zboží a je povinen uhradit částku, o níž se hodnota zboží snížila. Pokud se hodnota zboží používáním snížila a zboží dorazilo zpět se známkami viditelného poškození nad rozsah pouhého vyzkoušení, je e-shop oprávněn srazit část kupní ceny a zákazníkovi vrátit o to méně peněz. Prodejce tedy uplatní na spotřebiteli právo na náhradu škody a započítá svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Prodávající spotřebiteli v takovém případě vrací jen takto sníženou kupní cenu.
Peníze jsou vraceny v zákonné lhůtě max. 14 dnů od odstoupení smlouvy a současnému vrácení zboží, na jeho bankovní účet nebo stejně jak hradil kupující. Při odstoupení od kupní smlouvy vrací spotřebitel zboží na své náklady na adresu: AV Record, Americká 2440, 27201 Kladno.
Spotřebitel má také právo do 14-ti dnů odstoupit od spotřebitelského úvěru. V takovém případě kontaktuje úvěrovou společnost.
Na cenu zboží včetně nejlevnějšího dodání, která má být kupujícímu vrácena, započítává prodávající také své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží jako je nutné uvedení zboží po původního stavu. Kupující vrací zboží na své náklady.
Právo na odstoupení od smlouvy ale spotřebitel nemá, pokud to je výslovně sjednáno mezi smluvními stranami u zboží na míru, po otevření hygienického obalu, a dále v případě smluv:
- na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14-ti dnů od převzetí plnění
- na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách kurzu Koruny nezávisle na vůli prodávajícího
- zboží upraveného dle přání kupujícího, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání
- na audio a video nahrávky na zvukových a obrazových nosičích a počítačových programů, nebo když kupující porušil originální obal
Uplatnění mimosoudních stížností
Spotřebitel má právo, pokud není spokojen s tím, že vyřízení reklamace trvalo příliš dlouho, tedy déle než 30 dnů, nebo je s výsledkem vyřízení nespokojen, může svou stížnost uplatnit na České obchodní inspekci. Mimosoudní řešení sporů zprostředkovává Obchodní inspekce www.coi.cz a dTest na www.vasestiznosti.cz .
Ochrana osobních údajů
Vaše osobní údaje jsou zpracovávány výhradně k uzavření, vyřízení a expedici kupní smlouvy.
Správcem osobních údajů poskytnutých za účelem plnění předmětu smlouvy je prodávající.
Účel zpracování, rozsah osobních údajů a právní základ pro zpracování Kupující bere na vědomí, že pro účely uzavření kupní smlouvy, její následné plnění (zpracování objednávky, zajištění vyskladnění a doručení zboží) a případného řešení práv z vadného plnění (reklamací) správce zpracuje a uchová v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen GDPR), jeho osobní údaje v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail a telefonní číslo. Právním základem pro zpracování osobních údajů je v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. b) vydavateli platební karty v případě platby prostřednictvím platební karty, a to za účelem možné výjimky TRA (Transaction Risk Analysis), která umožňuje jednodušší nákupní proces, a z titulu oprávněného zájmu prodávajícího na zpracování transakce, přičemž údaje mohou být poskytnuty v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, e-mail, telefonní číslo, fakturační adresa, dodací adresa. Doba uložení Osobní údaje budou správcem uloženy po dobu nutnou ke splnění smlouvy (zpracování objednávky, vyskladnění a doručení zboží) a dále po dobu zákonné záruky (24 měsíců od převzetí zboží) či po dobu poskytnuté záruky smluvní. Kupující bere na vědomí, že správce má dle § 31 zákona o účetnictví (č. 593/1991 Sb.), povinnost uschovat účetní doklady a účetní záznamy (faktury) po dobu 5 let počínajících koncem účetního období, kterého se týkají (to znamená, pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 2021, musí být faktura uchována do konce roku 2026). Správce má také povinnost vyplývající z § 47 zákona o správě daní a poplatků (č. 337/1992 Sb.) uchovat fakturu po dobu 3 let od konce zdaňovacího období, v němž vznikla daňová povinnost související s fakturou (to znamená, pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 2021, musí být faktura pro účely daňového řízení uchována do konce roku 2024). Faktura obsahuje následující osobní údaje: jméno, příjmení a adresu. Kupující bere rovněž na vědomí, že správce má dle § 35 zákona o dani z přidané hodnoty (č. 235/2004 Sb.) povinnost uschovat daňové doklady po dobu 10 let od konce zdaňovacího období, ve kterém se plnění uskutečnilo (to znamená, pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 2021, musí být faktura uchována do konce roku 2031). Daňový doklad obsahuje následující osobní údaje: jméno, příjmení a adresu. Práva kupujícího ve vztahu k osobním údajům Kupující dále bere na vědomí, že dle článků 15 až 21 GDPR má právo: a) na přístup k osobním údajům, které sestává z práva získat od správce potvrzení, zda osobní údaje, které se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány, a pokud je tomu tak, má právo získat přístup k těmto osobním údajům a k informacím vymezeným v článku 15 GDPR; b) na opravu nepřesných osobních údajů, které se ho týkají, dále s přihlédnutím k účelům zpracování má kupující právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení dle článku 16 GDPR; c) na výmaz („právo být zapomenut“), které spočívá v tom, že správce bez zbytečného odkladu vymaže osobní údaje, které se kupujícího týkají, jakmile již nebudou potřebné pro účely plnění smlouvy, pokud není dán jiný zákonný důvod pro jejich další zpracování; d) na omezení zpracování osobních údajů v případech vymezených článkem 18 GDPR; e) na přenositelnost údajů dle podmínek článku 20 GDPR; f) vznést námitku proti zpracování osobních údajů dle článku 21 GDPR. Správce poskytne kupujícímu na žádost informace o přijatých opatřeních v každém případě nejpozději do jednoho měsíce od obdržení žádosti. V případě pochybností o zpracovávání osobních údajů má kupující právo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů, který je v této oblasti dozorovým orgánem, a podat k němu stížnost.